dimecres, 9 de juny del 2010

Aquelles dames d'altres temps

I la paraula "xicra" em porta a Aquelles dames d'altres temps de la Maria Aurèlia Campany. Fa temps que el vaig llegir i en tinc un bon record. Un record que em porta a les converses d'aquelles dames, d'aquells carrers de Barcelona, que he recorregut mig fent de turista... mig badant per què si... sentint l'olor humit de les lloses del carrer... fugint del sol dels carrers amples... espiant aparadors que et trobes per sorpresa, de botigues amables, amb disseny o sense... i això em porta una altra vegada a la xocolata... i en les tasses i les converses i els marbres de les taules i els peus de ferro on jo poso els peus... per què semblen fets a mida... i ara me n'he anat del llibre i em quedo amb l'autora de caràcter fort, feminista i somriure murri...

1 comentari:

S.N. ha dit...

La xicra, mític bar, ja no es diu així...ja no és el mateix. Snif.