dilluns, 4 de gener del 2010

El frío modifica la trayectoria de los peces

"La teoría de los nudos es una ciencia matemática compleja que permite explicar cosas muy simples de la vida. Cuando se tira del hilo de un ovillo de lana enmarañada, unas veces se deshace de golpe, otras veces se enreda aún más. Es como la vida: pequeños gestos pueden tener grandes consecuencias. Y a veces el mismo gesto no tiene el mismo efecto"

En aquest llibre de Pierre Szalowoski un investigador rus té la teoria que si es manté estable la temperatura de l'aigua els peixos sempre neden seguint la mateixa trajectoria, però si la temperatura canvia... la trajectoria dels peixos també... I de cop va venir el fred... És un llibre que m'ha agradat, casi que me l'he llegit d'una tirada (serà que he tingut temps aquests dies de festa?) Explicat des del punt de vista d'un nen, veiem la vida d'uns veins solitaris, amb mals de cor i amb por... i aquest gest que els hi dona la volta... tant fàcil...

3 comentaris:

Elfreelang ha dit...

Un llibre que m'apunto! ara entenc perquè el fred m'afecta tant....i amb els canvis de temperatura que estem tenint darrerament.....au vinga a canviar de trajectòria!

coses2 ha dit...

Jo també me l'apunto :)

fanal blau ha dit...

jo el vaig regalar per sant jordi i des d'aleshores em van quedar les ganes de llegir-lo, però han anat passant pel davant d'altres. A veure si ara...!
Bon vespre, calaix!