divendres, 14 de gener del 2011

El desordre de les mans

És el llibre de poesia de la Gemma Gorga que m'estic llegint. M'ha atrapat tot i que el meu esperit està alegra i el llibre desprèn melanconia. Tot i la sal, que ara no vui que m'envaeixi. Però els mots captiven, les imatges fan pensar i la poesia és poesia. Us en deixo un tast o dos... potser els més alegres.

A mida

No vaig haver d'eixamplar
ni d'escurçar la llargada
dels meus llavis, dels meus braços:
el teu amor hi encaixà
com un vestit fet a mida.

Semàntica i nutrició

Cau la fulla a terra i es descompon
en significats menors -humitat,
pigment, làmina, oxigen, escalfor,
llum-, com qui lletreja el seu nom sencer
a un desconegut: an hí drid car bò nic.
Res no es perd pel camí, ni les converses
que ha mantingut amb la pluja de nit,
ni les lliçons de vol que li han donat
els ocells: tota ella es descompon
en unitats menors directament
assimilables per la paciència
de les formigues, les boques callades
del bosc. És per això que l'idioma
del vent arriba a parlar-se també
sota terra. I és per això que els cucs
s'emproven ales i surten volant
convertits en papallones. Tot és
matèria. Tot es transforma en vol
quan una simple fulla cau a terra.

3 comentaris:

Elfreelang ha dit...

No la coneixia calaix però m'agraden els seus versos i el títol també....bona descoberta...m'ha agrada! bon cap de setmana calaix!

fanal blau ha dit...

Buscaré el llibre de poesies, calaix.
Que l'amor encaixi com un vestit fet a mida és fantàstic!
Una abraçada!

calaix ha dit...

Bon cap de setmana a totes dues!
si l'amor que encaixi com un vestit fet a mida és fantàstic, ara la resta de poemes són més aviat de desamor...