dijous, 13 d’agost del 2009

Innisfree

Avui he vist aquesta pel·lícula de José Luis Guerin. Irlanda. Tenia ganes de veure els seus paisatges verds. Potser per mirar d'espantar la calor que m'envolta. En tot cas ja fa molt que la tenia per tornar a veure. És un viatge pels paisatges on es va rodar "El hombre tranquilo" de John Ford. Amb entrevistes als habitants del lloc que ho van viure i hi van participar d'alguna manera. I sino ho van fer per què encara no havien nascut... el que els ha marcat haver-ho sentit expliar tota la vida... Irlanda, un país que tinc a la llista dels que un dia m'agradaria visitar. Qui sap. I l'home tranquil, és una pel·lícula que sempre m'ha agradat. Encara que si me la penses realment bé, potser (segur) hi trobaria tot de matisos amb els quals no estaria d'acord... Però mira, em sembla una pel·lícula tendra... amb els protagonistes enamorats... festejant... I la poesia de les imatges de Guerin... em fan pensar amb la poesia de les paraules de Cabré... què tenen a veure? que s'han trobat en el meu espai-temps. Coincidències. Quan em trobaré amb els teus ulls?